Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Οι απολίτιστοι γείτονες :-(

Τα φανταζόμουν εδώ και καιρό, βλέποντας πως τα πάνε οι γείτονές μας πολιτικά, πολιτισμικά και οικονομικά... Ας δούμε όμως και την άποψη ενός που έχει δεί και εμάς και τους γείτονες.


Δυστυχώς όμως εμείς κοιμόμαστε ακόμα τον ύπνο του δικαίου... και κάποτε οι γείτονες απλά θα μας αγοράσουν (τζάμπα και τα λεφτά που δίνουν για όπλα). Κρίμα ...

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Περί πληροφορικής

Ένα έξοχο άρθρο ενός συναδέλφου (που δεν γνωρίζω προσωπικά) και αναδημοσιεύω. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα σχόλια

Περί του Σχεδίου για το «νέο Λύκειο, συνέχεια επί των διαρροών ή … τι είναι και τι δεν είναι η Πληροφορική
Άρθρο 15-16/1 Κόσμος του Επενδυτή
Επειδή υποψιάζομαι ότι αναφορικά με τις τελευταίες διαρροές περί «σχεδίου» για το «νέο» Λύκειο σχετικά με άλλα μαθήματα π.χ. Ιστορία, Θρησκευτικά κ.λ.π. θα ασχοληθούν πολλοί περισσότεροι και αρμοδιότεροι εμού, στο σημερινό άρθρο θα θίξω μια πτυχή του «θρυλικού», όπως τείνει να εξελιχθεί, «σχεδίου» που πιθανόν να μη πρόσεξαν οι περισσότεροι, αλλά είναι αντιπροσωπευτική της προχειρότητας (επιεικής χαρακτηρισμός) του συγκεκριμένου κειμένου.
Αναφέρομαι στη σχετική «διαρροή» της 10ης Γενάρη. Παρά το γεγονός ότι (σοφά πράττοντας) το υπουργείο παιδείας για μια ακόμη φορά διέψευσε το σχετικό κείμενο, εντούτοις δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό να μη σχολιάσω μια παράγραφο κομβικής σημασίας η οποία, επί λέξει, ανέφερε: «Η Πληροφορική με τη σημερινή της μορφή ως αυτόνομο μάθημα δεν υπάρχει στο Νέο Λύκειο, αφού με τις επερχόμενες αλλαγές οι Νέες Τεχνολογίες θα διατρέχουν πλέον όλη τη σχολική ζωή του μαθητή». Έλεος, πράγματι είναι να απορεί κανείς τόσο με την άγνοια, όσο και την επιδερμικότητα της προσέγγισης σε τόσο σοβαρά ζητήματα. Με όλο το σεβασμό, λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει, ειδικά όταν κάποιοι ασχολούνται με θέματα που δυστυχώς όπως φαίνεται δε γνωρίζουν.
Επειδή η ρήση του Pirandello «έτσι είναι αν έτσι νομίζετε», δεν ισχύει στην περίπτωσή μας, αισθάνομαι ότι είναι χρήσιμο, να δώσω έναν απλό ορισμό του τι είναι η πληροφορική για όσους πιθανόν να μη γνωρίζουν (και πολύ φοβάμαι και οι συντάκτες του «σχεδίου»). Πληροφορική είναι η επιστημονική μελέτη της πληροφορίας και του πως αυτή δημιουργείται, κωδικοποιείται, μεταφέρεται, μετριέται, χρησιμοποιείται (διαχειρίζεται) και αποτιμάται. Με άλλα λόγια η πληροφορική, μεταξύ άλλων, αφορά και τη διερεύνηση διεργασιών επεξεργασίας πληροφοριών (βλ. γνωσιακή επιστήμη, θα αναφερθούμε σχετικά σε επόμενο άρθρο).
Επειδή πιθανόν ορισμένοι αναγνώστες (και πολύ φοβάμαι και οι συντάκτες του «σχεδίου») δε θα γνωρίζουν ούτε τι σημαίνει ο όρος πληροφορία, θα δώσω ένα επίσης σύντομο και απλό ορισμό, «πληροφορία είναι η γνώση που υπάρχει στον ανθρώπινο εγκέφαλο, σε ηλεκτρονικά ή γραπτά αρχεία ή σε άλλα ανθρώπινα ή φυσικά δημιουργήματα».
Επειδή πιθανόν ορισμένοι αναγνώστες (και πολύ φοβάμαι και οι συντάκτες του «σχεδίου») μπορεί να νομίσουν ότι πληροφορία είναι απλά η αναζήτηση μιας ή περισσοτέρων λέξεων ή φράσεων στο google, ο Shannon (o πατέρας της θεωρίας της πληροφορίας) αν ζούσε και τον ρωτούσαν θα τους εξηγούσε ότι είναι κάτι πολύ συνθετότερο από αυτό που, ίσως, νομίζουν.
Επειδή πιθανόν ορισμένοι αναγνώστες (και πολύ φοβάμαι και οι συντάκτες του «σχεδίου») δε θα γνωρίζουν ότι για να εξαχθεί μια πληροφορία πρέπει να συλληφθεί και σχεδιαστεί ένας αλγόριθμος, ο Turing (ένας από τους πατέρες των αλγορίθμων) θα τους εξηγούσε, όσο πιο απλά μπορούσε, ότι αλγόριθμος είναι η λογική σειρά βημάτων για την επίλυση προβλημάτων, μια διαδικασία δηλαδή που βρίσκεται στην πυρήνα της ανθρώπινης σκέψης και που απαιτεί αναλυτική όσο και συνθετική ικανότητα από τον επιλύοντα το πρόβλημα, με άλλα λόγια τον μαθαίνει πώς να σκέφτεται.
Είναι προφανές λοιπόν ότι το να μαθαίνει κάποιος να λύνει προβλήματα σκεφτόμενος, αναλύοντας ένα πρόβλημα σε υποπροβλήματα και προσπαθώντας να δημιουργήσει μια λογική ακολουθία βημάτων είναι μια διαδικασία που είναι το κατεξοχήν αντικείμενο της πληροφορικής και σίγουρα υπάρχει χιλιάδες χρόνια πριν την ανακάλυψη του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Είναι προφανές λοιπόν το μεγάλο εύρος αυτής της επιστήμης, αφού η γνώση μπορεί να υπάρχει σε τόσες πολλές μορφές αλλά και σε τόσους πολλούς φορείς. Με άλλα λόγια η απλή χρήση των υπολογιστών (αλήθεια οι «συντάκτες του σχεδίου γνωρίζουν τι είναι υπολογιστής;) και των νέων τεχνολογιών (που σύμφωνα με το «σχέδιο») θα «διατρέχουν πλέον όλη τη σχολική ζωή του μαθητή» (έλεος) ΔΕΝ είναι η πληροφορική.
Επίσης είναι προφανές ότι το εποπτικό μέσο υπολογιστής δεν είναι η πληροφορική, ούτε το μικροσκόπιο δεν είναι η βιολογία, ούτε το αμπερόμετρο η φυσική, ούτε ο διαβήτης η Γεωμετρία και φυσικά ούτε η κιμωλία, ο πίνακας και το αναγνωστικό η γλώσσα μας.
Αν λοιπόν οι αγαπητοί «συντάκτες» του σχεδίου νομίζουν πως το να μαθαίνει κάποιος να σκέφτεται, να λύει, να αναλύει, να συνθέτει κ.λ.π., ζητήματα που αντιμετωπίζονται κατεξοχήν από τα μαθήματα της πληροφορικής και ιδιαίτερα από το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Ανάπτυξης εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον στη Γ’ Λυκείου (λέγε με Αλγοριθμική), δεν είναι αιτούμενα σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό σύστημα και σε οποιαδήποτε βαθμίδα, τότε όντως υπάρχει πρόβλημα.
Και επειδή πιθανόν ορισμένοι αναγνώστες (και πολύ φοβάμαι και οι συντάκτες του «σχεδίου») ίσως να μη γνωρίζουν τι είναι πρόβλημα θα προσθέσω ότι, στην καθομιλουμένη, εννοούμε μια δυσάρεστη κατάσταση η οποία επιθυμούμε να αλλάξει (προς το καλύτερο) ή ένα θέμα για την επίλυση του οποίου απαιτείται σκέψη και συγκέντρωση. Τα προβλήματα δε, σύμφωνα με μια σχετική κατηγοριοποίηση διακρίνονται σε επιλύσιμα, μη επιλύσιμα (άλυτα) και ανοικτά.
Δηλαδή αντί να πάμε μπροστά, με ενίσχυση του μαθήματος της πληροφορικής στην κατεύθυνση του πραγματικού του περιεχομένου του σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, κάποιοι «οραματίζονται» να πάμε ολοταχώς προς τα πίσω. Εν κατακλείδι σε μια εποχή που ονομάζεται εποχή της πληροφορίας, κάποιοι «σχεδιάζουν» την παραδοξότητα να υπάρχει Λύκειο σε ευρωπαϊκή χώρα χωρίς μάθημα πληροφορικής.
Πιστεύοντας ότι ακόμα και ο σουρεαλισμός έχει τα όριά του, ελπίζω το πρόβλημα (με το επαναλαμβανόμενα διαρρέον σχέδιο) να μην είναι άλυτο!


Δρ. Κυριάκος Πατριαρχέας,

Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ 19, Ερευνητής - Συγγραφέας



Σημ. 1: Μιας και οι «συντάκτες» του «σχεδίου» κατά πως φαίνεται (κακο)αντιγράφουν το πρόγραμμα του International Baccalaureate (ΙΒ) τουλάχιστον ας το κάνουν σωστά μελετώντας το πρόγραμμα της βαθμίδας του Λυκείου (Diploma programme curriculum κατά ΙΒ), στην ομάδα 5, όπου υπάρχει η πληροφορική με ενισχυμένο ρόλο, όπως σωστά για την εποχή μας συμβαίνει σε κάθε πολιτισμένη χώρα.
Σημ. 2: Με τον όρο «συντάκτες» του σχεδίου δεν αναφέρομαι στα 3 πρόσωπα που εμφανίζονται σε σχετικό άρθρο της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», δεν είναι δυνατό τέτοιες προχειρότητες να έχουν σχέση με καταξιωμένους (κατά τη γνώμη μου) ανθρώπους.
Σημ. 3: Αναρωτιέμαι, δεν είναι κρίμα για την παιδεία μας, το κεφάλαιο που λέγεται καθηγητές πληροφορικής (από τους πλέον αποδοτικούς κλάδους) να θέλουν κάποιοι να «σπαταληθεί» σε ζητήματα που δεν αφορούν την επιστήμη τους; Αυτή είναι η σωστή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού; Για αυτό διορίστηκαν; Δεν είναι αυτό παρεμπόδιση στη εξέλιξη και τη σταδιοδρομία τους; Θα αναλάβει κάποιος από τους «διαρρέοντες» την ευθύνη της διαρροής ενυπόγραφα για να εισπράξει και τις νόμιμες αντιδράσεις των καθηγητών πληροφορικής οι οποίοι εκτός από υποχρεώσεις έχουν και νόμιμα δικαιώματα;

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

Society built up on shit...

Καταρχήν τι να πω για τους 3 ΑΘΩΟΥΣ που σκοτώθηκαν χθες; Το "λυπάμαι" είναι πολύ λίγο.
Όπως και με τον Αλέξανδρο που έκανε το λάθος να βρίσκεται κοντά σε μπάτσους, έτσι και για αυτούς που βρίσκονταν κοντά σε μία διαδήλωση.

Τα καθίκια (ευγενικός χαρακτηρισμός) που τους επιτέθηκαν είναι ακριβώς του ίδιου τύπου με το καθίκι που σκότωσε πέρσυ το μαθητή. Φοράνε διαφορετική στολή, έχουν διαφορετικά όπλα, πιστεύουν σε διαφορετικές "ιδεολογίες", αλλά έχουν τα ίδια σκατά στο κεφάλι τους. Νομοτελειακά ήταν θέμα χρόνου να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα.

Τουλάχιστον αυτοί οι τρεις θα γλυτώσουν τον μετά θάνατον εξευτελισμό. Πέραν της εκμετάλλευσης του θανάτου τους από τις πολιτικομαμές και τους δημοσιοκάφρους για να ηρεμήσουν οι λαϊκές αντιδράσεις, ούτε θα τους αγιοποιήσουν, ούτε θα τους ηρωοποιήσουν ούτε σύνθημα θα τους κάνουν. Όπως και για κάθε τι που δεν μπορεί να στολίσει ως σύμβολο την εκάστοτε ταμπέλα που έχει καρφωθεί στον εγκέφαλο του μέσου παρτάκια Νεοέλληνα.

Αν αυτό δεν είναι φασισμός, τότε τί είναι;

Αφιερωμένο σε όσους πιστεύουν πως για το θάνατό τους φταίει το δντ/η αστυνομία/οι αριστεροί/οι δεξιοί/η κυβέρνηση/το κκε/το λαος/ο σύριζα/ο βγενόπουλος/η πυροσβεστική/ο ανάδρομος ερμής ... Χωρίς καμμία ορθολογική πρόταση/προσπάθεια να αλλάξουμε το περιβάλλον και την ναυαγούσα κοινωνία μας.

Σάββατο 1 Μαΐου 2010

Θυσίες για να σωθεί η πατρίδα (και οι κηφήνες της)

Καταργείται ο 13ος και ο 14ος μισθός παντού*, το ίδιο και στις συντάξεις, αυξάνεται ο ΦΠΑ κτλ κτλ.. Τα μέτρα τα μάθατε, βλέπετε πως απο δω και πέρα θα "τον πιείτε" γιατί η χώρα χρειάζεται θυσίες..


Σε αυτή τη δύσκολη στιγμή για το έθνος (που λέει ο ΓΑΠ) κάποιοι διορίζουν 16 νέους υπαλλήλους στη Βουλή εκ των οποίων και ένας γυμναστής αλόγων.

Και επειδή τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα και λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν (γι αυτό πρέπει να τα πάρουν απο όλους) εγκρίθηκε και ένα κονδύλι 2500-5500 € για να εξοπλίσουν τα γραφεία τους οι βουλευτές (οι τελευταίες παράγραφοι του ίδιου δημοσιεύματος της καθημερινής).


ΞΥΠΝΑΤΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!!!!!

Από την ελληνική wikipedia:

κηφήνας είναι η αρσενική μέλισσα, που κύριο σκοπό ύπαρξης έχει τη γονιμοποίηση της βασίλισσας. Σε περιόδους αφθονίας της τροφής (π.χ. την άνοιξη) οι υπόλοιπες μέλισσες ανέχονται τους κηφήνες. Όμως τις περιόδους έλλειψης τροφής και της προετοιμασίας για τη διαχείμαση ( φθινόπωρο) οι μέλισσες εξοντώνουν τους κηφήνες σαν άχρηστους, πεταγοντάς τους -κυριολεκτικά- έξω από την κυψέλη.

*update: Τελικά αυτοί το ΠΑΣΟΚ είναι επιστήμονες στο ψέμα. Μας πιπίλιζαν όλη τη βδομάδα πως ο 13ος και ο 14ος μισθός στο δημόσιο είναι παρελθόν και Παρασκευή βράδυ άφηναν να διαρεύσει πως καταργείται και στον ιδιωτικό. Για να ανακοινώσουν φυσικά την Κυριακή πως οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα μένουν ανέπαφοι και στο δημόσιο θα υπάρξει ένα μπόνους 250-500€ για τους χαμηλόμισθους. Μπράβο ρε!!! Φοβερή επιτυχία!! ΡΕ ΟΥΣΤ!!!

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Περί μείωσης δαπανών...

Χωρίς πολλά λόγια... (τα έχει όλα το link)


Υπογράψτε για τη χρήση ελεύθερου λογισμικού στον δημόσιο τομέα

(για όσους δεν βλέπουν τα Ελληνικά, encoding->utf-8)


Μετά τις περικοπές στους μισθούς, καλό θα ήταν να γίνουν περικοπές και στις μίζες. Μπας και σταματήσουμε να δανειζόμαστε για να αγοράζουμε ξένα προϊόντα... Μήπως και δουλέψει και κανας Έλληνας δηλαδή.. λέω μήπως..


Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

Ελεήστε με

Έχω ένα μαγαζί και χρωστάω 3.000.000€.


Κάθε χρόνο τα έσοδά μου είναι 500.000€ αλλά τα έξοδα μου είναι 700.000€.
Τα έξοδά μου επίσης δεν μπορώ να τα μειώσω πολύ (γιατί τα μπουζούκια, οι γκόμενες, το cayenne, οι 911 των παιδιών μου, τα δώρα των βαφτιστηριών μου, οι διακοπές στα Ελβετικά Σαλέ είναι απαραίτητα - άντε να μειώσω τους μισθούς των υπαλλήλων που λειτουργούν το μαγαζί και αντί για 700€ να τους δίνω 650€).

Με τα αδέρφια μου έχουμε κοινή περιουσία (κάτι σπίτια και χωράφια) και επειδή υπάρχει κίνδυνος να μπλέξουν στο μερίδιό μου τράπεζες και τοκογλύφοι (με αποτέλεσμα να πέσει η αξία της) τους έπεισα με τα χίλια ζόρια να με δανείσουνε αυτοί λίγο πριν την χρεωκοπία. Βέβαια θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι γυναίκες τους (μιας και με θεωρούν χαραμοφάη επειδή τρώω στα μπουζούκια ότι βοήθεια μου δίνουν τα τελευταία 30 χρόνια), πράγμα που ίσως οδηγήσει σε πολύ αυστηρούς όρους .


Καλέ μου κύριε Αναγνώστη, σε παρακαλώ πολύ, ζωή να χουν τα πεθαμένα σου, θα με δανείσεις;

Αν ναι, Πως;
  1. Άτοκα (επειδή με γουστάρεις και στο παρελθόν πετάξαμε μαζί 1-2 ανθοκήπια στα μπουζούκια)
  2. με μικρο τόκο (επειδή δεν είσαι ο μόνος πρόθυμος δανειστής, αλλά θα βρεθούν πολλοί)
  3. ή με μεγάλο τόκο (λόγω ρίσκου και έλλειψης ανταγωνισμού όπως πχ οι τοκογλύφοι)
Σε παρακαλώ πολύ!!! Είμαι έτοιμος να χρεοκοπήσω και να μου πάρουν οι τράπεζες τα πάντα. Θα μείνω στο δρόμο! Τα παιδιά μου δεν θα έχουν λεφτά για Μύκονο, τα βαφτιστήρια μου δεν θα ξαναπάνε EuroDisney ούτε θα ξαναφορέσουν Hugo Boss πάνες (άσε τους υπαλλήλους μου που θα μείνουν χωρίς ούτε τα 650€ που τους δίνω χωρίς ασφάλεια).
Σε ικετεύω!!!!!
Βοήθεια!!!




Αν σας φαίνεται πρωτοφανές παράδειγμα καθίστε να ακούσετε τους Πρετεντέρηδες, τους Χατζηνικολάηδες και τους Αλεκοαλέξηδες.

tip για τις παρομοιώσεις: Η αγορά παραμένει στο ρόλο της.

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009

Αφιέρωση...

Αντί να ακούσω κάτι συγκεκριμένο για το τι μπορεί να γίνει καλύτερο σ αυτή τη ρημαδοχώρα, έχω σιχαθεί να ακούω από παντού για πράσινη ανάπτυξη, πράσινη οικονομία και πράσινα άλογα...

Προς τους ανίκανους που θελουν να μας κυβερνήσουν....

Σας το αφιερώνω:



(Σημείωση: είναι Χάρυ Κλυν αρχές 80's).



Υ.Γ: Όποιος το θεωρήσει ύμνο στο Πασόκ, να τρέξει γρήγορα για λοβοτομή.